Zwroty i reklamacje
Zasady zwrotów i reklamacji – Muvio.pl
I. Zwroty – odstąpienie od umowy (prawo konsumenta)
-
Prawo do odstąpienia od umowy
Konsument, który zawarł umowę na odległość (np. przez Internet), ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
-
otrzymania towaru przez konsumenta lub osobę trzecią (inną niż przewoźnik),
-
lub – w przypadku wielu rzeczy dostarczanych osobno – od dnia otrzymania ostatniego z towarów.
-
-
Jak odstąpić od umowy
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy złożyć nam jednoznaczne oświadczenie, np. wysyłając wiadomość e-mail na adres: bok@muvio.pl. Można skorzystać z gotowego formularza odstąpienia od umowy (do pobrania poniżej), ale nie jest to obowiązkowe.
-
Zwrot towaru
-
Towar należy odesłać niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy.
-
Koszt zwrotu towaru ponosi konsument.
-
Rekomendujemy odpowiednie zabezpieczenie przesyłki.
-
Adres do zwrotu:
DCP Company Sp. z o.o.
ul. Rynek Dębnicki 11/2
30-319 Kraków
-
-
Zwrot płatności
-
Po otrzymaniu zwróconego towaru lub dowodu jego odesłania, zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (do wysokości najtańszego dostępnego w ofercie sklepu sposobu dostawy).
-
Zwrot środków następuje w takiej samej formie płatności, jakiej użyto przy zamówieniu, chyba że uzgodniono inaczej.
-
Możemy wstrzymać się ze zwrotem do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
-
-
Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w przypadku:
-
produktów wykonanych na zamówienie (np. personalizowanych),
-
produktów zapieczętowanych, które po otwarciu nie nadają się do zwrotu ze względów higienicznych lub zdrowotnych.
-
II. Reklamacje – niezgodność towaru z umową
-
Podstawa reklamacji
Jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego.
-
Termin zgłoszenia reklamacji
-
Reklamację można złożyć w ciągu 2 lat od dnia dostarczenia towaru.
-
W przypadku ujawnienia wady w ciągu 2 lat domniemywa się, że wada istniała w chwili dostarczenia.
-
-
Jak złożyć reklamację
Reklamację można złożyć:
-
mailowo: bok@muvio.pl
-
pisemnie na adres:
DCP Company Sp. z o.o.
ul. Rynek Dębnicki 11/2
30-319 Kraków
Reklamacja powinna zawierać:
-
imię i nazwisko,
-
numer zamówienia,
-
opis wady,
-
oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
-
-
Rozpatrzenie reklamacji
-
Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania.
-
W przypadku uznania reklamacji – pokrywamy koszty związane z wysyłką towaru.
-
-
Odpowiedzialność sprzedawcy
W przypadku uznania towaru za niezgodny z umową, masz prawo do:
-
bezpłatnej naprawy lub wymiany,
-
obniżenia ceny,
-
odstąpienia od umowy – jeśli wada jest istotna.
-